4 gode tips til afslapning

Mange mennesker har så travlt med daglige aktiviteter, at de kan blive overvældet af stress. Med arbejde, skole eller børn, kan hele din dag kan blive så spækket med pligter og ærinder, at det ikke giver mulighed for nogen fritid. Men der er nogle nemme afspændingsteknikker, der sagtens kan implementeres i dit daglige skema for at fremme naturlig afslapning og bringe balance tilbage i dit liv. Nogen stress er uundgåeligt, men du skal have balance, der kan opnås gennem daglig afslapning. Disse tips er nemme at følge og vil gøre dit liv mere behageligt og stressfrit.

4 gode tips til afslapning

Meditation giver indre ro og afslapning

Det er muligt at meditere i mange forskellige miljøer, men det lader dig fokusere dine tanker og få en indre ro. Når du føler dig overvældet af daglige aktiviteter, skal du blot tage fem til ti minutter til at meditere uden distraktioner. Du kan blot flygte i tankerne ved at gentage beroligende toner igen og igen, eller du kan gå en kort tur for at klare dit sind og koncentrere dine tanker.

Forestil dig afslapning

Sindet er meget kraftfuldt, og ved at forestille dig dine drømme, kan du begrænse dine bekymrende tanker og blokere stressfaktorer. Prøv at koncentrere dig om tanker, der er levende og forestiller farver, seværdigheder og lyde. Dette vil lade dig at skabe en realistisk dagdrøm, der holder dig gående, men også fjerner dine negative tanker.

Træk vejret dybt - hurtig vejrtrækning modvirker afslappethed

Afslapning er meget enkelt og beskæftiger sig hovedsageligt med vejrtrækningsteknikker. Vejrtrækningsteknikker kan bruges til at opnå optimal afslapning. For meget stress kan gøre dig anspændt og resultere i overfladisk vejrtrækning. Dog kan ordentlige vejrtrækningsteknikker tages i brug for at give dig mulighed for at slappe af og slippe alle stressende tanker. Tricket er at udånde dybt og ånde ind gennem spidsede læber på en blid måde. Blot ved at gentage denne vejrtræknings- og afspændingsteknik ti gange, vil du føle sig meget roligere.

Drik varm te, og mærk afslapningen skylle hen over dig

Dette kan synes alt for simpelt til rent faktisk at virke, men te kan have en meget beroligende og afslappende effekt på både dit sind og krop. Så i stedet for at gribe efter kaffe hver dag, bør du vælge grøn te, som vil give energi og lade dig at finde dit center. Grøn te har mange sundhedsmæssige fordele, men kan også bruges til at fjerne stress og fremme afslapning. Du skal blot drikke te som et alternativ til kaffe og se, hvordan din stress smelter væk dagligt.


Mindly.dk tilbyder lydbøger og kurser til personlig udvikling og selvhjælp.
Henter...

Relaterede artikler