Hvordan du kommer i form på en trampolin

Da George Nissen legede lidt med oprettelsen af den første moderne trampolin, havde han aldrig forestillet sig, at den ville blive sådan en populært genstand. Børn og voksne velkommer muligheden for at hoppe op og ned i fritiden til svimlende tilfredshed. Trampoliner bruges overvejende til rekreative formål, men er blevet et uddannelsesinstrument for folk, deriblandt astronauter. Har du set børnene badet i sved, mens de hopper op og ned i timevis af endeløst sjov? Det er en af de nemmeste og billigste måder at forbrænde kalorier på og samtidig have det sjovt. Den fjederassisterede aktivitet hjælper dig til at nå højder og kropspositioner, der vil piske dig i form. Hvorfor overlade al morskaben til børnene, spring på, hop rundt og se vægten falde af. Følg nedenstående tips til at bruge din trampolin for at komme i form.

Hvordan du kommer i form på en trampolin

Bare hop

Begynd med fødderne i en naturlig stilling, og hop bare op og ned på trampolinen. Prøv at gøre det så mange gange som muligt, og øg gradvist din hastighed. Gør det til en leg, så vil du ikke engang mærke, at du motionerer.

Varier det med sprællemænd

Bliv ved med at hoppe jævnt, og tilføj derefter nogle sprællemænd. Sørg for at lande med fødderne spredt for at undgå skade på dine fødder og ankler.

Få knæene op

Hver gang du hopper, kan du hæve hvert knæ skiftesvis.

Kom igang med at jogge

Jog på stedet. At jogge på en trampolin har mindre indvirkning på knæene, end hvis du joggede på det hårde fortov. Mindre indvirkning betyder øget bevægelsesfrihed.

Få de knæ op

Forsøg, mens du jogger, at hæve dine knæ til brystet. Start lavt og øg højden så meget, som du kan. Trampolinens fjederaktion vil gøre det lettere og dermed opbygge din selvtillid.

Vend og drej dig

Begynd stille med fødderne sammen midt på trampolinen. Efterhånden som du hopper, drej kroppen i den modsatte retning med hvert spring. Dette er en fantastisk måde at få centimeter af taljen på.

Når du begynder hvilketsomhelst træningsregime er det bydende nødvendigt, at du konsulterer din læge for at finde ud af, hvad dine begrænsninger er; hvis du har nogen. Når du køber din trampolin, sørg så for at overholde vægt-restriktionerne. Brug aldrig trampolinen med andre mennesker, da dette kan forårsage skader.

Kom igang med at hoppe og se pundene og centimetrene falde af. 


Mindly.dk tilbyder lydbøger og kurser til personlig udvikling og selvhjælp.
Henter...